U žáka doma
Někteří žáci jsou kvůli svému zdravotnímu znevýhodnění vzděláváni doma. Dojíždí za nimi asistent pedagoga s nabídkou pedagogicko-ošetřovatelského konceptu bazální stimulace, v jehož rámci jsou prováděny činnosti podporující vnímání, komunikaci a pohybové schopnosti žáka.
Důraz je kladen na procítění těla, protože většina lidí s fyzickým či mentálním znevýhodněním vnímá svět výhradně prostřednictvím vlastního těla. (podle PhDr. Karolíny Friedlové)
Fotky zde jsou z domova manželů Žitníkových, kam dojíždí AP Michaela Martináková k žákovi Michálkovi a maminka Ludmila Žitníková souhlasila s jejich zveřejněním.
zklidňující masáž dolních končetin pomocí froté ponožek
Stimulace zraku - fixace předmětu pomocí světelného předmětu
stimulace sluchu pomocí hudebního nástroje koshi
propojení hmatového vjemu se stimulací zraku, kdy pomáháme žákovi, aby se na předmět mohl podívat ve vlastní dlani
vibrační stimulace - polohování na bok
vestibulární stimulace aneb stimulace rovnovážného ústrojí
poslech pohádky doprovázené hmatovými vjemy
Instalace nových vizuálních hraček.
Přebalovací pult velmi vhodný i k masážím.
Zraková stimulace světelným medvídkem.
Uklidňující masáž při natírání suché pokožky tělovým mlékem.
Michálek pěkně ,,fixuje" očima světelné hračky a sleduje jejich dráhu.
Zpět na přehled